dubbelgestreepte zandpad en andere dieren

Pagina 121 van Teletekst was vandaag erg boeiend. Er staan twee berichten op. De eerste is dat er op de Maasvlakte een scholekster gespot is die minstens 46 jaar oud is. Stel je dat eens voor: 46 jaar lang alles overleefd, storm en hagel, hitte en strenge vorst, jaar in jaar uit kleine scholekstertjes uitbroeden en grootbrengen, maar vooral ook 46 jaar uit de klauwen van buizerds en andere gemene roofvogels blijven. Ik hoop dat dit vanavond de opening van het NOS Journaal is. Dit is nou eens echt nieuws waar de mensen op zitten te wachten.

Het bericht eronder is van heel andere orde. De gemeente Ede heeft na klachten de homo-ontmoetingsplaats op de Ginkelse Heide langs de A12 gesloten. “Wandelaars klaagden over overlast en voor dieren werd de doorgang naar een ecoduct gehinderd.” Die wandelaars, nou ja, dat zijn burgertrutten die niet weten dat je ook genot kunt putten uit de aanblik van blote mannen die het met elkaar doen, dat is jammer voor ze. Maar overlast kun je zoiets natuurlijk niet noemen; het is iets wat ze niet willen zien. Ik wil ook weleens iets niet zien en dan kijk ik domweg niet. Het tweede punt boeit me meer. Dieren worden gehinderd op hun doortocht naar een ecoduct. Ik weet niet precies hoe de situatie ter plekke is, maar ik kan me niet voorstellen dat een hert of een vos of een rietkip zich een zier aantrekt van die andere dieren die er aan het paren zijn. Ze staan er niet met een schietgeweer, strikken of klemmen en ik kan me ook niet voorstellen dat alle mannen op een rij staan of liggen en zodoende de toegang tot het ecoduct versperren. Als ik een boommarter was en de keuze had me tussen blote mannen te begeven of toch maar overreden te worden op de A12, dan wist ik het wel. Het is de schuld van die dieren zelf! Laat die zich eens een beetje aanpassen en normaal doen en niet zo homofoob! Suffe dieren met hun ecoduct. Waar moeten nu al die getrouwde mannen heen met hun gevoelens en lusten? Er hoeft in Nederland maar een dubbelgestreepte zandpad zich een beetje niet lekker te voelen of gehinderd te worden of alles wordt stopgezet, afgesloten en verboden. Toestanden.

7 thoughts on “dubbelgestreepte zandpad en andere dieren”

  1. Hahaha, homofobe dieren! De omgeving van Ede is nogal gristelijk. Zouden de dieren daar er nu ook al mee besmet zijn? Het zijn in ieder geval geen katholieke dieren, want geen van de door jou genoemde dieren kan “Ave” zeggen, zoals de lang geleden door Gerard Reve genoemde papegaai. :-;

    Wat die scholekster betreft: hoe weten ze dat het die geringde minstens 46-jarige vogel is? Heeft zij/hij een aparte tekening? Of is zij/hij opnieuw gevangen om het ringetje te kunnen bestuderen? Arme bejaarde vogel……..

    Hoe dan ook: ik wandel graag. Mocht ik een dubbelgestreepte zandpad spotten, dan zal ik die niet hinderen op weg naar het ecoduct. En als ik een blote man c.q. blote mannen ontwaar ligt het eraan of het esthetisch is of niet of ik de blik niet of wel afwend. Dat geldt trouwens ook voor aangeklede mannen. šŸ™‚

    Like

    1. Meeuwen blijken dus homofobe dieren te zijn. De Regenboogkrab van ene Suzanne is daar waarschijnlijk slachtoffer door geworden. Zie: http://www.at5.nl/artikelen/159045/suzanne-is-haar-regenboogkrab-kwijt-hij-is-gesprongen-of-opgegeten-door-een-meeuw
      Tenzij…… Popeye gesprongen is om morgen deel te nemen aan de Canal Parade natuurlijk. šŸ™‚

      Maar even serieus: belachelijk om dit soort dieren in huis te houden, en dan ook nog niet eens de veiligheid van zo’n dier te waarborgen.

      Like

  2. Graag zou ik een persoonlijke mail aan Gerbrand Bakker willen schrijven. Het is niet de bedoeling dat deze op de site verschijnt.
    Kunt u mij een mailadres hiervoor opgeven, eventueel via de Arbeiderspers?

    Vriendelijke groet,

    Marcel Worms

    Like

Geef een reactie

