Vogelnieuws en lawaaivarken

Regelmatig komen nog vluchten kraanvogels over, meestal ’s nachts. Eindelijk heb ik mussen op het vogelvoederstation, daar heb ik vier jaar op gewacht. Ik vind mussen gezellig, die doen tenminste fijn kwetteren, in tegenstelling tot roodborsten en boomklevers en bovendien durven ze niet alleen te komen, het is altijd een groep. Het zijn ringmussen en die verdragen heggenmussen prima, zo zag ik. Of eerder is het andersom: de heggenmussen (Heckenbraunelle op z’n Duits) waren hier eerder, en laten zich dus niet verdrijven. Een andere nieuwkomer is de boomkruiper, al heb ik die nog niet op het vogelvoederstation gezien, hij/zij kroop tegen de perenboomstam omhoog. Helaas nog geen kuifmezen of geelgorzen gezien, maar misschien wachten die kou en sneeuw af. Onlangs hoorde ik ’s nachts een geluid, ik dacht dat het de deur van de Hauswirtschaftsraum was, maar de volgende ochtend bleken de mezenbollen verdwenen; allebei bruut van hun touwtje gerukt. Geen flauw idee wat dat gedaan kan hebben, de kraaien en gaaien doen zoiets gewoon overdag, als ik het kan zien.

In mijn Sony Bravia-tv zit een module van Canal Digitaal, de programma’s zijn al ingeladen. Er is alleen geen beeld, of nou ja: het beeld is zwart en er wordt geen signaal gemeld. Dat is omdat de schotel gedraaid moet worden van 19,2 oost naar 23,5 oost. En dat moet Lothar doen, maar die heeft het blijkbaar even iets te druk deze week, hoewel hij hier dinsdagavond al was, maar toen was het pikkedonker en als het pikkedonker is mag er niemand mijn dak op. Zo nu en dan schrik ik me rot omdat Joop het lawaaivarken vindt, en dan schalt het van PFWÈPFWÈPFWÈ door de keuken. Joop is een groot kind. Ik wacht op mijn Aussiebums, dat begint een beetje lang te duren, verder is alles er wat zou komen: Alptraum van Koos van Zomeren, Joop natuurlijk (sinds afgelopen zaterdag) en nog iets, wat me nu even ontschoten is. O ja, allerlei betalingen voor geleverde diensten. Ik ben zo iemand die tevreden is als de dingen die zouden moeten ook gebeuren.

Het is mooi weer, gisteren zweette ik me rot, er heerste een soort Indian Indian Summer, en de regen is eindelijk opgehouden. Nog niet al het blad is van de bomen. Komende week gaat het vriezen. Vorst en zon. Mooier is er niet. Dat loopt lekker en lopen doe ik weer volop. Ik ga elke dag een andere kant uit en ontdek maar weer eens hoe veel rondjes Joop en ik wel niet hebben. Vervelen zullen we ons niet, nergens is het saai. Ik ben al één keer van de fiets gedonderd, we gaan namelijk elke dag rond kwart voor vijf een rondje fietsen. Daar wordt-ie moe van. Een moeie hond is goed, daar heb je geen last van.

Geef een reactie

